lördag 26 september 2009

Det kännsk så rent...

..Ja riktigt rent här hemma. I dag har jag tillbringat hela dagen med trasan och skurmoppen... här har det städats nästan hela huset. Det behövdes verkligen och nu känner jag mig hemma igen i mitt hus. Det doftar gott vart än man går och ett inre lugn i stjälen.

Det var jätte kul att pyssla om hustet lite. För första gången i höst har jag tänt en massa ljus runt om i huset.. såå romantiskt det blir. Man får sån inspiration av så lite.



Unnade mig lite rosor på köksbordet med. Allt i trädgården har ju blommat över.


Se så vackert med levande ljus. På höstarna och vintrarna brukar jag ha tänt nästan varje dag. Hellre levande ljus än elektrisitet. Jag skulle nog kunna leva precis som dom gjorde förr i tiden.. tänk så mysigt dom hade det vid brasan utan tv och datorer. Skulle i alla fall vilja prova på.

Så här ser det ut i köksfönstret en kväll i slutet av september. Jag får massor av beröm för det eftersom det är ett skyllt fönster och många måste bara kika in och kolla om det har blivit något nytt.


I kväll ska jag bara mysa framför tv:n med min dotter och min man. Äta en massa godis och hoppas på att det går någon bra film.
I morgon kliver jag upp tidigt. Har planerat en hel dag ute i skogen tillsammans med min man. Ja gissa vad vi ska göra... det vet ni redan. Plocka massor med höst kantareller så klart... får ju aldrig nog och det kanske är sista helgen jag hinner vara ute i skogen. Hoppas bara vädret är lika bra som det har varit i dag för det har ju varit en underbar dag.
Trevlig helg
Kram Marlené

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Marlené!

Så stämningsfullt du gjort! Den vackra ljuskronan är helt otroligt underbar *me like*.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll. Hoppas du hittade någon film som föll dig i smaken.

Kram Renate

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint! Hoppas ni har ett bättre gå i skogen väder idag än vi har här blåser det rejält....
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Fru Sirlig sa...

Hejsan!
Så fint det ser ut, härliga bilder!
Visst är det härligt med känslan efteråt då man städat och bara kan slå sig ner och njuta av att ordningen är återställd.

Här hemmavid är den inte det så länge då det inträffar, har ju lilla Maja snart två år som gärna hjälper till med den lilla detaljen, -erna snarare hihi.

Hoppas ni får en eller fick en härlig skogspromenad med mycket svamp.

Chubby Chieque sa...

Vilken mysigt blogg du har? Hade inte besökt denna förut.

Gulliga bilder och så verkligen mycket inspirationer här.

Ha de skön dag.

annika sa...

Känslan av ordning och reda ger mig oxå ett inre lugn. Jag kan gå omkring i oreda ett tag men sen skapar det en oro i hela kroppen på mig.Då må man ta tag i det på en gång. Så mysigt med ljus nu både inne och ute.
annika

Sari sa...

Städa..... Det skulle jag också behöva göra...
Varje dag och hela tiden dras allt möjligt fram... leksaker, kläder, skor, böcker..... Ibland känns det som om det inte är någon idé att plocka... Tidigare gick jag omkring och plockade hela tiden. Nuförtiden gör jag det en gång om dagen, när barnen somnat på kvällen! Då kan jag njuta av tomma golv några timmar. Morgonen därpå dras allt fram igen... Pust!
Ha det så bra i ditt nystädade och vackra hem!
Kram Sari

Lilla hjärtat sa...

Vad härligt med ett nystädat hus!!
Jag putsade fönsterna i dag. Såå tråkigt men skönt när det är klart....
Ha en bra vecka
Kram A-K

Mjuka sa...

Jättevackra bilder!
Kramar Malin

Frida sa...

Hej Marlene!
Håller med dig om att det är en speciell känsla när man har städat. Så mysigt ni har det med alla ljus, jag tänder också ljus nästan varje kväll det behövs nu på hösten.
Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kram Frida

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Tänk om du kunde skicka mig lite städlust,kram Agneta

Åsa sa...

Så härligt med alla de tända ljusen.

Kram Åsa

Frida sa...

Hej Marlene!
Vill bara titta in och tacka för din gulliga kommentar, den värmde.
Kram Frida

Annika sa...

Vilka fina bilder... du har verkligen höstpyntat.... ljuskronan var urtjusig... hoppas du får en härlig helg.. Kram Annika