fredag 22 maj 2009

Städat och pyntat med allt nytt..


Ja här har det städats idag i hallen och lite på andra ställen i huset. Hallen blev riktigt tjusig med alla nya saker jag har shoppat sista tiden. Synd bara att hallen inte är klar än..men hoppas på att hinna det i sommar.
Lampetten och hyllan kommer från Mitt Ljuva hem.



Här på bordet är en silver bricka som jag köpte på Blåhuset i norrland för endast 30:-...billigt. Vasen fick jag av min syster...runt om den hänger bokstaven A.


En madonna och ett kors från "Mitt ljuva hem". Hon har så vackra saker Camilla.



Även denna ask från Mitt Ljuva Hem och glas burken från Blå huset.



Här har jag sytt en ljuslykta med texten " gud som haver barnen kär..". Tog även in lite häggblommor och äppelblommor...vilken ljuvlig doft det spred sig i huset.


En liten helhet över ena väggen.







Hyllan hittade jag på Idas lilla loppis som ligger ute på Väddö. En massa vackra saker har jag fyndat där. Visar inte allt idag...lite nyfiken får ni allt vara. Har ni vägarna mot roslagen så besök gärna loppiset.


Ett vackert hjärta " Mitt Ljuva Hem"


Ni tror väll inte att jag köpte upp hela butiken....ne det gjorde jag inte men nästan. Är man hem bara 1 gång om året då passar jag på att shoppa hos Camilla. Har nog gjort det ända sen hon öppnade butiken...långt innan jag började blogga med henne.


Idag har jag även varit på loppis. Vad jag fyndade då får ni se sen....överlycklig blev jag i alla fall.
I morgon blir det jobb från tidig morgon till sen kväll...bara att bita ihop. Söndag jobbar jag med så hoppas att jag hinner med ett inlägg på kvällen. Barnen kommer ju också hem så man vill gäran spendera lite tid med dom. Dom bor ju varannan vecka hos mig och älskar när dom kommer dom goa stora barnen.
Kram, Marlené

5 kommentarer:

LenaS sa...

Åh vännen så fina saker! Du har verkligen fått till det, så himla fint!
Ha en fin fortsatt helg!
kramis/LenaS

Katta sa...

Vad många fina saker du visar. Gillar den änglatavlan på hyllan, kram Katta

Villa nöystu sa...

Vilken supershopping du verkar ha haft, det är verkligen en härlig butik. Jag gillar den lilla hyllan och madonnan massor. Ja, fast allt är fint förstås.

Må gott,
kram Petra

Marie//Tekla Maräng sa...

Idas lilla loppis låter precis som ett bra utflykts mål för mig, måste kolla förbindelserna dit.
Vilka fina saker du har köpt på din resa *hemmåt* allt var så fint och säkert noga utvalt utav dig.
Kram Marie:)

Golden&Vitt sa...

Åhh så fina saker du köpt av Camilla, jag tror nog du har nästan shoppat hela butiken :)

Nästa gång du kommer så kan vi väl ordna en lite större träff, vill oxå träffa dig *ler*

Så vackert det blommar hos er,här håller tulpanerna att slå ut nu så snart är vi i kapp.

Tack igen för paketet, jag ska blogga sen när toan är färdig så ska du få se vart dina underbara påsar hamnar:)
Ha en bra söndag/annika