måndag 27 juli 2009

Nu är semestern slut!

Sitter och tar en kopp kaffe och klockan är strax innan sex på morgonen. Känns lite konstigt att vara uppe så tidigt efter fem veckors semester. Men men...det är bara att gå till jobbet och vara glad. Visst kan det också vara kul ibland att komma tillbaka.

När jag kommer hem idag så blir det att stå i min sy atelje resten av kvällen. Har massor jag vill sy och kul är det med.

Den här påsen till kronljus har jag sytt för ett tag sen. Nu ska det nog bli fler


Även denna söta saftpåse måste jag ha fler av. Det är så många som vill ha den så jag måste sy upp fler.


Igår var jag riktigt på alerten. Han med att plocka 2liter hallon till. Sen var jag ut i skogen och plockade 3liter blåbär. Här ska det bli massor med saft och sylt när jag har plockat färdigt...kanske någon paj med...mums.

Kram Marlene

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka söta påsar både för ljus och saft.Du är så himla duktig.Hoppasdu får en bra dag på jobbet efter semestern.Ha det gott ha en mysig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Viola sa...

Vilka rara påsar du gör !!!Hoppas du får en bra dag på jobbet, här är en som varit vaken sedan 5...ska snart åka iväg till Värmland, ha en bra vecka och titta in och pröva lyckan, kramen

Hannis sa...

Fina,fina påsar!

Hoppas att du får en bra första arbetsvecka//
Kram Hannis

Ett Vitare Hem sa...

Trist att semestern är slut! Vilka underbara påsar du sytt och härligt att du fick fatt i så mycket spets, hade också turen att finna en del nere i Skåne ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

♥ Pia... sa...

nää men oj så vackra saftpåasar..detta har jag missat..får kika en gång till.. och du ha de såå gött första dagen..kram..Pia

Anneli sa...

så fina saker du syr...hoppas det blir ok att komma tillbaka till jobbet igen efter så lång ledighet, jag hade bara tre vecker men ska ha en vecka i augusti också...ska bli skönt..
kram
annelie

Anonym sa...

Hoppas din första arbetsdag var bra. Dina påsar är helt underbara.

Ha det gott!


Kram Renate

MissStorm sa...

Så gott med egen saft & sylt!
Vilken fin blogg du har. Hittade hit efter tips från halshammar.se.

Viveka i Bläckhornet sa...

O hej o hå så duktig du är i skogen. Jag själv är ingen skogsmänniska. Är väl för rädd för björnar ...

Kram Viveka

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oj va söta påsar du gjort.. verkligen händig.. ja förstår att de kan kännas si så där att börja jobba igen efter så lång semester.. kram sussie

Evelina sa...

Å, det är så lyxigt när man kan plocka fram allt man har syltat och saftat framåt hösten och bara känna sig nöjd!

Du syr så mycket fint, duktig du är!
Kram Evelina

Annika sa...

Ja nu är det slut på semestern... börjar imorrn jag... o du har fyndat massor ser jag på din tripp... o syr vackra saker.... kul grej den saftpåsen....:) ha det så gott... Kram Annika