torsdag 26 mars 2009

Här har det målats...

Nu har jag målat och pysslat med mitt jätte stora påskägg. Tycker inte att dom är så fina dom man köper...kanske lite mer för små barn. Det är ju så svårt att hitta ägg till vuxna. Mina barn kunde inte förstå vad det var för vits att måla det vitt. Ska ägget också vara vitt fick jag höra...ja dom såg ju det innan det var dekorerat.

Visar er här lite hur jag har gjort det.


Så här såg det ut innan penseln satte fart på det....inte så vackert.



Målar det med grundfärg 1:a varvet..



Här är jag inne på andra varvet med grundfärg. Det blev fyra varv att stryka på innan allt blev täckt.



Redigerade och skrev ut en vacker vintage påskbild. klistrade fast det med decopage lim. Sen lackade jag hela ägget med matt lack så att grundfärgen ska hållas kvar.



Sen var det dags att börja dekorera. Man tager vad man haver...och kul var det. Vilken skillnad det blir.

Här är det färdiga påskägget...







Super nöjd blev jag. Äntligen ett eget vackert ägg som passar in i inredningen. Nu är det bara att fylla det med 2 kg godis...ja så mycket ryms det i den.
*******************************************************************************************
Har inte börjat påskpynta än. Ska nog bara ha lite i år. Ut och hämta påskris i helgen kanske och lite mera videkissar. Känns så vårigt när man får in lite grönt från naturen.
Nu ska jag lägga mig under filten och vila en stund. Känner mig febrig fast jag inte har feber. Det är väll något som inte vill bryta ut lite...hoppas det inte gör det, har inte tid att vara sjuk just nu..eller aldrig.


13 kommentarer:

Lotta i S-vall sa...

Åhhhhhhhhh du har gjort det ,,,,igen.
Gu så vackert påskägg.
Himla va du är duktig :)

Viola sa...

Ett helt underbart ägg, verkligen vacker, har oxå den där rara bildn sparad...hoppas nu att du inte blir dålig, KRAM

Thesèse sa...

Hej på dig! Hittade hit genom en massa klickningar. Vilket fint ägg. Tyckte jag hade varit kreativ med mitt men ditt är ju flera hästlängder bättre! Tack för titten, återkommer

Mvh Tess

Nina sa...

Vad fint påsk ägget vart, jätte fint.

Kramar :)

Anneli sa...

Det blev jättefint - vad duktig du är och visst är det roligt att göra själv, man blir så tillfredsställd av det och stolt...
Kram
Annelie

Katarina sa...

Men vad fiint ägg!!! Vad duktig du är. Nu grämer jag mig lite för jag har just kört iväg typ 20 gamla fula påskägg till soptippen... Hade ju kunnat göra dom fina istället.
Kram Katarina

Annelie Persson sa...

åh herregudars vad du är duktig, gud vad fint det blev!!!!! så roligt att besöka din blogg , full av inspiration blir man o känner sej lycklig o vill ta tag i ett av sina egna projekt
super fint!!!!
kram annelie

hemma hos lilla mej sa...

Vilket jättefint och gulligt ägg.Jag tycker du är himla duktig.Tar du emot beställning på ljuspåsar och änglavingar?Hör av dej om du har lust.Ha en mysig kväll kramizzar ~~~~RITA~~~~.

Lantliga drömmar sa...

Ja det påskägget genomgick verkligen en makeover, så fiiint det blev!

Anonym sa...

du är så duktig, vackra!

Titti sa...

Jättefint!!!!
Man kanske skulle ta och göra ett eget påskägg...
Här hemma blir det inte heller så mycket påskpynt, vi drar till Sälen på skidsemester på påskdagen, så det känns lite onödigt att pynta för mycket när vi inte ska vara hemma...
Kram Titti

Snuttan sa...

Vilket underbart påkägg

Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Inas sa...

Hejsa! Vilket fint påskägg du skapade. Mycket snyggare än originalet. Vilken fin blogg du har jag kommer nog att titta in här lite då och då. Ha en bra kväll och hoppas att du inte blir sjuk. Goa kramar Ina