lördag 23 augusti 2008

Award


Jag har fått en Award från Nettans latliga hem. Tack så mycket Nettan, det var min första och den kommer jag att minnas.

Idag har jag gjort en hel del. Även varit i skogen och plockat kottar fast det var lingon jag skulle ha. Det fanns inte ett enda lingon i den skogen. Men jag fick en hel skål med äpplen från vår gård. Skulle jag plocka alla äpplen på träden så skull det bli massvis. I år är dom jätte fina.


Jag var även och shoppade lite tyger idag. Jag hittade det jag ville ha på mitt syskrin. Precis vad jag hade tänkt mig. När den blir klart så ska ni få se vad vackert det blev.





Min vykortspåse är också klar. Den hänger nere i hallen. Hängde den på en spik provisoriskt tills hallen blir klar.


Och till sist. Mjölkkannan får stå på farfars gamla byrå som han själv snikrade när han var en ung grabb. Visst blev den fin i vitt.


KRAM/Marlené

11 kommentarer:

Ängladröm sa...

Hej, vad roligt att du hittade till min blogg. Kan du tänka att jag är oxå från Kalix.Vilken fin påse till vykorten du har gjort, ja hela din blogg är verkligen fin. Kram Catharina

Evelina sa...

Hej!

Tack för din komentar på min blogg! Vad mycket fint du virkar och syr, gillar vykortspåsen jättemycket! (Jag kanske ska ge mig på att sy också =).)
/Evelina

♥ Pia... sa...

Hej...jag har nyss sett din blogg..trevli och söt...ser att du oxå gilar dessa vackra gamla bilder...måste bara få fråga...jag ska vara med på höstmarknadom 14 dar...och håller på att göra olika saker..ser at du har jättefina ljus..får man fråga hur du gör där..hur sätter man på såna där bilder på ljus?..vore jättesnällt om du kunde ge mej svar på det...tack på förhand..och om du kan det så kan du gärna skicka det via mitt mail..pia-vardagsrummet@hotmail.com..finns även på min sida..PIA

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du visar!
Härliga tyger - ser med spänning fram emot syskrinet.

Kram Maud

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker skänk och vykortspåse! Och den skålen med äpplen i var ju bara för fin.... Mari.

Anonym sa...

hej

ja visst fastnade jag för sykorgen nu är den målad imorgon skall den få nytt tyg.

ååh såå söt vykortspåse du har sytt

A home far away sa...

Många fina bilder från ditt hem, vykortspåsen var ljuvlig.

Ha en fin vecka

//Gunilla i Singapore

Åsa sa...

Vykortspåsen och mjölkannan blev suuuperfina. Fina bilder.
Kram Åsa

Katta sa...

Hej och tack för din kommentar. Vad mycket fina kuddar du sytt. Så det blev kottar i stället för lingon i dag. Kottar kan man ju göra mycket fint med och äpplen är ju godare än lingon eller? Det beror förståss på vad de ska vara till. Kram Katta

nettans lantliga hem sa...

Fin påse du gjort, Jag älskar dina kuddar. Skickar dina mönster idag så du får nog dom i morgon
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Annika sa...

Hej!!! vilken härlig blogg jag hittade här då... vad mycket fint du gör... har kollat igenom o myst här lite... fiiint... virkade näsduken var helt bedårande... ja visst blir bloggandet ett "gift" man bara måste gå in kolla om nån varit på besök.... ha det bra o räkna med att kommer tillbaka till dig... Kram Annika