tisdag 12 augusti 2008

Ute i naturen

Har varit borta från min blogg ett tag. Vi har haft ganska fint väder så jag har passat på att vara ute dom få soltimmarna som finns kvar. När det har regnat så har jag målat. Nu börjar lite av alla mina grejer att bli klara.

Här om dagen var jag ute och promenerade i ett natur reservat här i kring oss. Hade aldrig varit där förr. Det var jätte fint och helt underbart att varva ner ute i naturen. Men naturligtvis så hade jag med mig kameran. Hittade en gammal bäng som många säkert har suttit på en gång i tiden. Det fanns även gamla grindar.

Se så vacker bänk och grind. Bänken skulle jag vilja ha på min gård.
Skrinet som jag köpte på loppiset sist är klart. Det blev vitt och jag blev jätte nöjd. Det ska få stå på ett gammalt skåp uppe i hallen.

Även mitt hjärta är klart och får pryda ett fönster i hallen nere.
Försökte mig även på att virka en näsduk, och det gick suveränt bra. Tänk att det kan vara så kul att virka när man hittar något roligt. Borde få tag på fler roliga virkmönster. Kanske någon av er som läser min blogg kan dela med er något kul mönster till att virka eller sy. Är det någon som vill ha mina mönster så delar jag gärna med mig.
Vill även tacka er alla som tittar in här. Ska försöka att uppgradera bloggen så ofta jag kan.
Ha en trevlig kväll :) Marlené

3 kommentarer:

nettans lantliga hem sa...

vad fint du virkat, tar gärna mönster på dom två sakerna. Jag har många mönster, vad är du intresserad av? jag kan kopiera och skicka till dig om du vill? du kan ju maila till mig, min mail adress finns om du går in på min profil
Kram Nettan

popbajare55 sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har och vilka vackra grejer du gör! Jag skulle gärna vilja ha mönstret på det virkade hjärtat om det är ok?
MVH/Wivi..

Englagård sa...

Hej, jag hamnade här för att jag googlade på virkade hjärtan. Ditt är bara sååå fint.
Ser att du gärna byter mönster så jag tänkte att du kanske skulle vilja byta med mig:)Jag har gott om mönster så du behöver bara säga till om det är nåt speciellt som du är intresserad av.

Ha det gott
kram Karina