fredag 14 augusti 2009

Hyllan i köket

Äntligen är den klar. Köpte en hylla på loppis i sommras för endast 20 kr. Nu har jag målat den och satt upp den i köket. Det blev riktigt fint på väggen. Tänk vad lite vita saker kan ljusa upp ett helt rum.





I går var jag och min man ut med segelbåten. Det var försa turen för mig. Vi la i ankaret och satt och fikade en stund och bara njöt av solens strålar....så skönt.
När vi skulle hemåt så bad min man mig hissa seglet. Jag har ju aldrig gjort det förr. Det gick väll bra men sen bad han mig surra fast seglet med ett halvt dubbel slag...va..sa jag. Vad är det för något. Jag lindade runt repet så mycket det bara gick...ha ha..svårt att få låss det sen.
När vi närmade oss land bad han mig ta ner seglet när han sa till. Jag trodde att man skulle dra ner det i ett av repen men det gick inte...och han skrek...dra ner seglet för f... Till slut gick det...man skulle ju bara ta tag i själv segelduken och dra ner...varför inte säga det direkt. Oj oj vad krångligt det var att segla tyckte jag.Hela tiden hålla koll på bommen så att man inte fick den i huvudet. Det var ju första gången så bättre nästa gång. Men man får ju skratta åt sig själv...en kul upplevelse.
Han med svampskogen med till sena kvällen. Hittade lite gula kantareller. Nu ska jag ut igen och kolla andra ställen...hoppas jag hittar massor idag..alla säger ju att det är såå gott om dom i år.
Kram Marlené

1 kommentar:

Lotta i S-vall sa...

Vikken vacker hylla :)
Ja dessa karlar o deras båtar . Men skratta fick ju iaf du .
Ha de gott o kramen