onsdag 12 augusti 2009

*Sensommar*

Ja visst känns det som sensommar ute. Känns att hösten är på väg i luften. Men det blommar förfullt i trädgården och bär finns det kvar att plocka än.

Plockade in en skål med smultron som jag har gott om. Brukar frysa in så det finns till vintern om man vill göra något gott av det.



Denna bild säger mig....sommar, liv, harmoni...och mycket mycket mer.


Kunde bara inte låta bli att ta några bilder meddans humlorna och fjärilarna jobbade för fullt i mina blommor. Fjärilar har jag gott om och det känns så skönt att bara sitta och titta på dom.







En av mina rosor. Den är verkligen vacker men jag kan inte namnet på den.

Har märkt att många bloggar lite just nu och många har bloggpaus än. Säkert har en del semester med och då brukar det inte bli så mycket bloggande. Tycker själv att man ska sitta så lite som möjligt vid datorn på semestern.
Men jag börjar sakna alla och längtar tills alla är tillbaka och få höra hur dom har haft det.
Kram Marlené

6 kommentarer:

Lotta i S-vall sa...

Vilka otroligt vackra bilder :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder! Bilder att ta fram sen när vintern känns grå och tung.....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej Vännen!

Så himmelens vackra bilder du visar oss, ljuvliga!
Dom där smultronen hade jag verkligen inte haft något emot att äga..;)

Ha det gott!
Kramar Camilla

Mjuka sa...

smultron är verkligen sommargodis!
Kram Malin

Viola sa...

Hejsan...underbara sommarbilder hos dig...smultrónbilden ljuvlig...tycker nog att det varit full fart ändå på bloggen i sommar...jag som bloggat dagligen..:) önskar dig en skön helg, kramen

Fru Sirlig sa...

Vad roligt att jag kunde hjälpa dig med ordet spets, google är fantastiskt;)

Jättevackra och somriga bilder du visar, tänk vad vackert allting är i vår natur så här års. Nu går vi mot lite mer höst, i morse när jag skulle åka till jobbet så var det bara 13 grader och frisk klar luft. Jag älskar hösten med alla dess färger också, för att inte tala om allt gott man kan göra med frukt och bär...

Önskar dig en trevlig helg kramar Heléne