fredag 7 augusti 2009

På våran gård...

växer det och frodas för fullt. Alla blommor har bara exploderat i år.



Visst är den vacker min morsdagsros. Den fick jag i januari när jag fyllde år av mina bonus barn. Trodde många gånger att den skulle dö. Det är ju inte så lätt att klara av dom inom hus på vintern. Men jag planterade ut den i början på juni i en kruka tillsammans med andra blommor och nu har den fått fart. Det bara exploderar av blommor.
Är det någon som vet om man kan övervintra den..och hur? Skulle vara kul att få ha kvar denna vackra blomma.



I går kväll efter jobbet passade jag på att vara ute hela kvällen och plocka bär. Jag fick ihop 4liter svarta vinbär och det finns ännu mer att hämta.

Mina gula hallon...så goda. Ett riktigt hallon år i år. Även alla bär exploderar av mängder i år...kul.



Hoppas bara att det blir ett svamp år med.

Nu väntar jobbet. Håll utkik på nästa inlägg...

Kram Marlene

5 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Hallojs Vännen!
Härligt med en massa bär i trädgårn, saknar den tiden ibland men men jag har plockat både hallon och blåbär så mig går det ingen nöd på i alla fall ;o)
Tack för de snälla orden om mitt kistbord, har ingen aning om vad denna möbel kallas egentligen ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Inas sa...

Hejsan!
Kul med bär i trädgården... Vi har svarta vinbär men den busken är så ny så vi har inte fått så mycket på den i år men en liter får vi nog i hop ska plocka såfort jag blir frisk från förkylningen. Men ha en trevlig helg och goa kramar Ina

Frida sa...

Tack för din hälsning!
Vilka härliga bilder du visar. Farmor har också haft massor med gula hallon i år, tycker nästan de är godare än de röda.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Tack för titten och de vänliga orden om vårat bygge. Visst är det härligt med alla bär så här års. Är ej så kunnig på rosor dock, kanske kan du täcka över dom med en jute säck eller så för att skydda dem mot den värsta kylan. Ha en fortsatt fin helg
Kram Heléne

Anonym sa...

Välkommen till min blogg
Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hälsningar Louise